Dru Logo White PNG-50pc

Wat is Dru Yoga

Dru yoga vindt zijn oorsprong in hatha yoga en omvat klassieke yogahoudingen (asana), Energy Block release bewegingsreeksen (EBR’s), pranayama, mudra’s, positieve affirmaties, heldere visualisaties en krachtige reeksen die vloeiend en toch dynamisch uitgevoerd worden.

Kenmerken van Dru Yoga

  1. Zachte gewrichten:
    De gewrichten worden ‘zacht’ en ontspannen gehouden tijdens alle bewegingen. Op die manier ontwikkel je flexibiliteit en zo kan subtiele energie vrij stromen.
  2. Aanpassing:
    Dru Yoga laat zich erg goed aanpassen aan de lichamelijke mogelijkheden van de cursist en heeft een therapeutisch effect. Er zijn zowel oefeningen voor mensen met een uitstekende conditie als voor mensen die baat hebben bij rustige beweging.
  3. Energy Block Release:
    Vloeiende bewegingen die helpen om spanning en blokkades op zowel fysiek, emotioneel als mentaal niveau los te laten.
  4. De wervelkolom:
    In Dru Yoga komen alle bewegingen vanuit de rug. Een gezonde rug is de basis van een gezond lichaam.
  5. Spinal wave:
    De rug is flexibel. Door je de golvende beweging van de rug gewaar te worden, gaat energie beter stromen.
  6. Stabiliteit:
    Een grondig begrip van de ‘kernstabiliteit’. Leren werken met houdingsspieren in je rug en bekken.
  7. Chakra’s en kosha’s:
    Met Dru Yoga werk je aan het in balans brengen van de chakra’s en open je de toegang naar de krachtige energie van het hart. De vijf kosha’s zijn niveau’s van bewustzijn die de basis van onze yoga beoefening vormen.

Onderdelen van Dru Yoga

  1. Energy Block Release reeksen:
    Vloeiende bewegingen die energie beter laten stromen en helpt blokkades op te heffen.
  2. Bewegingsreeksen:
    De Zonnegroet, Aardegroet, Groet aan de vier windrichtingen, Vitaliteitsreeks
  3. Asana:
    Een asana is een lichaamshouding waar elk type houding aan kan worden toegevoegd: liggend, zittend, staand, omgekeerd, draaien,  balanceren. Elke asana heeft zijn eigen fysieke voordelen & energetische doorwerking.
  4. Yoga Nidra:
    Een bewustzijn tussen waken & slapen, normaal gesproken alleen bereikbaar in diepe slaap.
  5. Ayurveda:
    Ayurveda maakt gebruik van drie vormen van energie, die op een juiste manier met elkaar in balans moeten zijn. Hoe kun je je yoga inzetten voor die juiste balans?
  6. Pranayama:
    Ademtechnieken waarmee je de stroom van prana(levensenergie) beïnvloedt & beheerst.
  7. Meditatie:
    Je leert meditatietechnieken met als doel inzicht te verkrijgen en de geest te sterken.
  8. Mantra:
    Gayatri, Ganesh, Saraswati.
  9. Filosofie:
    Patanjali: alle onderdelen van het achtvoudige pad. Bhagavad Gita. Vedanta.