Het pad van Dru
Klachtenprocedure Dru Netherlands
Dit artikel is van toepassing in het geval er een klacht ingediend wordt.
Klachten die schriftelijk, voorzien van volledige naam en adresgegevens van de indiener, bij de Raad van Toezicht zijn ingediend, worden binnen 4 weken in behandeling genomen en afgehandeld. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt de deelnemer hiervan binnen 2 weken in kennis gesteld waarbij het uitstel wordt toegelicht. Uitsluitsel volgt binnen 4 weken.
Naar aanleiding van de klacht staat het de raad van toezicht vrij, naar eigen goeddunken, de klacht met de betrokken personen te bespreken. De Raad van Toezicht neemt een besluit over de klacht en de betrokkene zal daarover schriftelijk geïnformeerd worden. Indien men niet akkoord is met het genomen besluit dan is het mogelijk om binnen een maand bezwaar te maken.
Een onafhankelijke persoon doet hierover een uitspraak en dit is bindend. Deze uitspraak wordt door de Raad van Toezicht overgenomen en het besluit is onherroepelijk. Alle klachten worden geregistreerd, vertrouwelijk behandeld en het verslag hiervan wordt maximaal 1 jaar bewaard.
Als de interne klachtenprocedure bij Dru Netherlands is doorlopen zonder dat dit tot een oplossing heeft geleid, kan er beroep worden gedaan op de Geschillencommissie van de NRTO (Nederlandse Raad voor Training en Opleiding). Bij de behandeling van een geschil door de onafhankelijke Geschillencommissie staan de Algemene Voorwaarden van het desbetreffende lid van de NRTO en de Gedragscode van de NRTO bij de uitspraak centraal.
Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht bestaat uit leden van het bestuur van Dru Netherlands:
Mw. S. MacCuish, Mw. Q. Wentink, Mw. J. van Alphen
Onafhankelijke persoon:
Mw. Inge Meere email: inge.meere@gmail.com